Життя молоді у цифровому світі: користь і небезпека
У групі АсЕл-5 було проведено виховну годину на тему: «Життя молоді у цифровому світі: користь та небезпека», під час якої учні в черговий раз обговорили шкоду і користь від мережі Інтернет, пригадали небезпеки соціальних мереж, їх вплив на молодь, в черговий раз проговорили ознаки Інтернет-залежності. У наш час сучасна молодь вільно володіє можливостями Інтернету та мобільними телефонами, У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікативних технологій. Вони широко користуються мобільними телефонами, включаючи пересилки в месенджерах, шукають інформацію на Інтернет-сторінках, спілкуються «онлайн» в соціальних мережах, створюють свої блоги, спілкуються в чатах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми на форумах, використовують веб-камеру, Skype та грають в онлайнові ігри. Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
1. Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, аби описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет. Багато підлітків користуються онлайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Так шукають вразливих жертв. Краще довіритися «перевіреним» людям, щовечора аналізувати власні вчинки протягом дня тощо.
2. Недостовірна інформація. Часто користувачі не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її, тому що у них відсутнє або недостатньо розвинуте критичне мислення.
3. Кібер-грумінг. Цей термін розкриває сутність ще одного різновиду кібер- хуліганства – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях.
4. Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам онлайн-ігор спокійно грати. Вони періодично псують іншим ігровий процес без будь-якої користі для себе. Здобувачі освіти з зацікавленістю та небайдужістю відповідали на поставлені питання, пройшли анкетування на визначення рівня комп’ютерної та Інтернет-залежностей, ділилися враженнями від переглянутих відеоматеріалів. Розширили та поглибили знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяли обізнаності про небезпеку, яка існує в Інтернеті та соціальних мережах.
4. Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам онлайн-ігор спокійно грати. Вони періодично псують іншим ігровий процес без будь-якої користі для себе. Здобувачі освіти з зацікавленістю та небайдужістю відповідали на поставлені питання, пройшли анкетування на визначення рівня комп’ютерної та Інтернет-залежностей, ділилися враженнями від переглянутих відеоматеріалів. Розширили та поглибили знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяли обізнаності про небезпеку, яка існує в Інтернеті та соціальних мережах.