Як перевірити саморозряд акумуляторної батареї автомобілів
Струмопровідну плівку від електроліту на акумуляторі можна виявити не лише побічно – на це вказує швидкий саморозряд, але і з допомогою вольтметра або тестера. Один кінець щупа ставимо на виведення акумулятора дотримуючи полярність, іншим проводимо від протилежного виведення приладу по поверхні у бік першого виводу. Якщо поверхня чиста, то свідчення приладу мають дорівнювати нулю. Інакше вольтметр покаже напругу саморозряду. Напруга падатиме у міру наближення одного щупа до іншого.
Як без тахометра визначити кількість обертів колінчастого валу двигуна
Особливо важливо точно знати обороти колінчастого валу при регулюванні холостого ходу двигуна. Тахометр же доки встановлюють далеко не на всіх автомобілях. Та і точність його свідчень в діапазоні до тисячі зворотів не так вже висока. Пропонуємо дуже простий спосіб підрахунку зворотів з достатньою точністю. Зніміть дріт високої напруги з будь-якої свічки і, утримуючи його за ізолюючий наконечник на відстані 3-5 мм від контактної голівки свічки, підрахуйте кількість іскрових розрядів за 15 сек. Це нескладно, оскільки на невеликих зворотах добре прослухуються характерні клацання високовольтних розрядів і видно блакитні іскри. Помноживши на два число розрядів, вийде число зворотів колінчастого валу за 15 сек. (Пам’ятайте, що за два звороти валу в кожному циліндрі відбувається один іскровий розряд). Потім, помноживши цю цифру на чотири, отримаємо точне число зворотів колінчастого валу двигуна в хвилину. Що і було потрібне.