УРОК МЕДІАГРАМОТНОСТІ

УРОК МЕДІАГРАМОТНОСТІ

Укрaїнa живе у епoху iнфoрмaцiйнoгo суспільства, у свiтi, де якiсть iнфoрмaцiї, щo нaс oтoчує, фoрмує свiтoгляднi oрiєнтири, зумoвлює вибiр і здатність кожного кoристувaтися фундaментaльними свoбoдaми тa реaлiзoвувaти прaвo нa сaмoвизнaчення i рoзвитoк. Ширoке рoзпoвсюдження трaдицiйних зaсoбiв мaсoвoї iнфoрмaцiї тa пoява iнтерaктивних нoвих медia, вiдкрили грoмaдянaм дoступ i мoжливiсть oбмiну кoлoсaльними oбсягaми iнфoрмaцiї. Результaтoм цьoгo фенoмену є проблема з oцiнкою релевaнтності i нaдiйності кoнтенту.

Особливу увагу треба приділити підростаючому поколінню, яке щодня  стикається з постійно зростаючим потоком інформації. Коли з’являється необхідність проявити пошукові навички здобувачі освіти у більшості випадків відчувають значні труднощі зі самостійністю критично оцінити знайдену інформацію.

Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності здобувачів освіти, які є громадянами нового покоління – digital native – “цифровими аборигенами” усіх вікових категорій. Вони не уявляють життя без комп’ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому, підростаюче покоління повинно якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації. Саме тому, у навчальному закладі проведено урок медіаграмотності, метою якого було навчити розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент, навчальні ресурси, бази даних, наукові відкриття), нейтральний (розважальний) контент і сформувати вміння уникати негативного впливу медіатехнологій, маніпуляцій, фейків. Адже, якщо ви маєте досвід щодо виникнення та хід певних інформаційних явищ, це дає змогу адекватно оцінювати правдивість усього, що нас оточує.

Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності здобувачів освіти, які є громадянами нового покоління – digital native – “цифровими аборигенами” усіх вікових категорій. Вони не уявляють життя без комп’ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому, підростаюче покоління повинно якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації. Саме тому, у навчальному закладі проведено урок медіаграмотності, метою якого було навчити розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент, навчальні ресурси, бази даних, наукові відкриття), нейтральний (розважальний) контент і сформувати вміння уникати негативного впливу медіатехнологій, маніпуляцій, фейків. Адже, якщо ви маєте досвід щодо виникнення та хід певних інформаційних явищ, це дає змогу адекватно оцінювати правдивість усього, що нас оточує.