Підсумки тренінгу профорієнтаційного спрямування «Формула успіху»

Підсумки тренінгу профорієнтаційного спрямування «Формула успіху»

На виконання наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської  обласної адміністрації від 03.12.2019 року № 878-од з метою упровадження сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи, популяризації робітничих професій спільно з управлінням освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради було визначено ряд пілотних закладів загальної середньої освіти у яких були проведеніпросвітницькі тренінги «Формула успіху».

До роботи були залучені  такі заклади загальної середньої освіти міста:

  1. Навчально-виховне об`єднання “Олександрійська гімназія ім. Т.Г.Шевченка – ЗНЗ І-ІІ ступенів – школа мистецтв”;
  2. Навчально-виховний комплекс “Звенигородський загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад”;
  3. Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №2 ім. М.Горького;
  4. Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №6;
  5. Навчально-виховний комплекс “Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №19 – дошкільний навчальний заклад “Лісова казка”.

Тренерами Державного навчального закладу «Олександрійський професійний ліцей» було проведено  18 тренінгів серед учнів 8-10 класів, загалом охоплено 369 учнів.

Тренінги складались з цікавих та захоплюючих завдань, а саме: привітання-знайомство, розминку, основний зміст заняття, рефлексія. Під час виконання завдань виконувались різноманітні вправи:

  • вступне слово тренера;
  • вправа «Снігова куля»;
  • інформаційне повідомлення про світ професій;
  • вправа «Професії най-най…»;
  • вправа «Вгадай професію»;
  • руханка «Мокрий собака»;
  • вправа «Гра в лотерею»;
  • вправа «Формула вибору професії»;
  • вправа «Рейтинг помилок»;
  • інформаційний блок «Престижність робітничої професії» з переглядом відеоролику;
  • підведення підсумків.

У ході тренінгу «Формула успіху» учням найбільш сподобалися такі вправи, як  «Снігова куля», «Гра в лотерею», «Професії най-най…» та ін.

 Під час виконання ігрових завдань учні  почували себе розкуто, впевнено, зацікавлено, саме ці вправи допомогли підвищити рівень усвідомленості учнів у виборі майбутньої професії.

Найбільш результативними були вправа «Гра в лотерею», яка дозволила пояснити наслідки неправильного вибору професії та вправа «Формула вибору професії», яка допомогла сформувати інтерес учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці. Підводячи підсумки ми можемо зробити такий висновок, що вибір професії – не гра в лотерею. Для прийняття рішення потрібно мати достатню кількість інформації для того, щоб більш свідомо підходити до вибору професії. Правильний вибір дозволить повністю реалізувати потенціал людини, уникнути тих розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому.