Урок виробничого навчання в групі ШЛп-4
Професія лицювальник-плиточник у наш час стала найпопулярнішою серед усіх будівельних професій. Робітники цієї професії потрібні завжди, так як матеріал з яким вони працюють широко використовується.
Керамічна плитка – популярний матеріал для оздоблення приміщень. Вибір плитки – відповідальний етап, оскільки від обраних виробів безпосередньо залежить якість і простота укладання, а також вигляд приміщення після завершення робіт.
На уроці виробничого навчання учні групи ШЛп-4 вивчали тему: «Підготовка плиток до лицювання і настилання підлоги». Ця тема уроку має велике значення при подальшому виконанні робіт при облицюванні та настиланні підлог керамічними плитками. Учні навчалися, що при виборі плитки, слід ознайомитися з її характеристиками, зазначеними на упакуванні. Найважливіші серед них: призначення, товщина виробу, стійкість до впливу хімічних речовин, зносостійкість, міцність, коефіцієнт ковзання.
Учні перед використанням керамічної плитки сортували її за кольором, формою і розміром, оскільки в кожній партії плиток, що надходить від виробника, завжди є плитки, які не однакові за кольором, відрізняються світлістю (відтінком), а іноді й кольоровим тоном. За формою (перпендикулярність сторін кожної плитки) та розміром (однакова товщина і розмір плитки), рівність кожного виробу без випуклостей, що перевіряється при огляді стопки плиток, відсутність потрісканої глазурі, пористість структури. Браковані плитки під час сортування відкладали окремо, щоб з них нарізати куски менших розмірів, а потім використати при облицюванні поверхонь. Учні групи проявили активність, наполегливість та зацікавленість при відпрацюванні навчально- виробничих робіт цієї теми уроку.